Mystery shopping

Mystery shopping

Słowo kryzys jest stosowane teraz często jako wymówka dla wszystkich problemów firm oraz przedsiębiorstw. Szczególnie te wykonujące działalność usługową stawiają czoła ciężkim czasom. Jednak nie wszyscy współwłaściciele są gotowi wrzucać wszystkie kłopoty do jednego worka. Szukają dla nich rozwiązań, a przede wszystkim wymagają poznać ich jedyne źródło. Wtedy również sięgają po badania sondażowe, a mystery client pojawia się u nich w firmie i dyskretnie testuje pracowników. Test ten odbywa się dokładnie pod kątem jakości obsługi klienta. Wykonano badania, z których jasno wynika, że utrata użytkownika jest spowodowana najczęściej złą jakością obsługi. Dodatkowo niezadowolona osoba zapewne poinformuje o tym fakcie dość sporą grupę znajomych. Nie jest toż może wynik kuli śniegowej, lecz negatywny marketing szeptany jest w stanie zaszkodzić każdej firmie. Rosnąca rola mediów społecznościowych powoduje, że niezadowoleni przekazują negatywną informacje znacznie dalej i szybciej niż jeszcze kilka lat temu. Tajemniczy klient pojawia się więc w firmach coraz częściej, a pracownicy są do tego modelu testowania przyzwyczajeni i nie powoduje to u nich poważniejszego dyskomfortu, lecz wciąż pojawiają się dyskusję nad etyczną oceną takiego badania. Mystery shopping to potwierdzona już w obecnej chwili metoda badawcza, pozwalająca ocenić standardy obsługi działające w danym podmiocie gospodarczym. Pozwala również ocenić stopień spełniania tych standardów przez pracowników, co w rezultacie powinno się przełożyć na polepszenie lub utrzymanie jakości.


Ocena: 4/5 (1 głosów)  


Szczegóły wpisu:


Odwiedziny botów:
  • googlebot: 17 (ostatnio: 29.07.2017 21:46:47)
  • yahoo: 16 (ostatnio: 20.10.2017 07:06:34)

Podlinkuj wpis: